Friday, September 18, 2009

Aku rindukan dia...

Aku rindu padamu...

Sedar tak sedar sudah setahun kita tak bersua... Selepas kejadian tersebut, dikau menghilang... Puas sudah ku cuba mencarimu tapi apakan daya tangan tak sampai, aku tetap tidak menjumpaimu... Janganlah dikau tinggalkan diriku lagi... Diriku bagai layang-layang putus talinya... Hilang, kosong, sepi tanpa dirimu... Aku masih rindu padamu... Kadang-kadang aku terbayang, bagaimanakah keadaanmu sekarang? Adakah dikau bahagia? Adakah dikau menderita? Fikiranku menjadi kusut... Aku bagaikan mandi terlebih basah, makan pun tidak boleh sebab aku berpuasa, tidur pun tidak lena sebab banyak sangat assignment. Apakah dikau tidak menyukai aku? Apakah dikau membenci diriku? Ku tahu diriku ini tidak cukup sempurna bagimu... Aku tak punya harta, aku tak punya paras rupa... Aku cuma punya hati yang mengatakan aku rindu padamu... Mungkin diriku ini bukanlah yang terbaik untukmu... Bukan juga yang mampu menambat hatimu... Bukan niat hatiku utntuk berpisah... Bukan niat hatiku untuk meninggalkan mu... Kau harus faham keadaanku... Aku terikat dengan komitmen... Tapi, dikau berlalu pergi tanpa ucapan selamat tinggal... Ataupun lambaian tanganmu kepadaku...

Aku rindu padamu...

Aku harap di hari lembaran yang bakal menjelma ini, dikau kembali kepadaku... Jangan tinggalkan daku... Aku merayu, janganlah dikau menyeksa zahir dan batinku begini... Terasa bagaikan dihiris sembilu... Oh sayang, kembalilah kepadaku... Aku berjanji, aku takkan melukakanmu lagi... Aku sedar akan kesilapanku masa lalu... Bagaimana hendak ku gambarkan betapa aku menyesal meninggalkanmu suatu ketika dahulu... Biarlah aku menebus kesilapanku... Izinkan aku bertemu denganmu sekali lagi... Akan ku cuba mengubah segala yang termampu... Kembalilah kepadaku...

Aku rindu padamu...

Wahai sayangku, lemang... Aku nak makan lemang... Waa... Tak sabaq dah teman nak makan lemang... Kawan-kawan, raya nie mai la umah aku... Hehe... Memandangkan suma dok kalut nak balek umah, aku amek kesempatan nie untuk ucap "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN"... Kepada yang balik kampung tu balik elok-elok... Jaga diri korang baik-baik. Jangan main mercun... Main la mortar ka? Haha... Kirim salam aidilfitri kepada keluarga korang. Semoga raya kali ini lebih bermakna daripada yang sebelumnya... Di kesempatan ini aku nak mintak maaf banyak-banyak kat korang sebab aku tau aku banyak buat salah kat korang... Korang tak buat salah kat aku... Kalo ada pon aku dah maafkan korang sejak 25 taun yang lepas... Semoga jumpa lagi lepas raya... There's always a long journey that we need to strive together... Assalamu'alaikum... (^_^)/

No comments:

Post a Comment