Thursday, April 28, 2011

Aku sudah bebas


Setelah mengharungi detik-detik cemas yang mendebarkan, aku akhirnya berjaya melepasi halangan terakhir sebelum aku bergelar graduan. Semalam aku baru je habiskan paper last aku (ada 1 paper je pon) yang aku jawab tak habis (nie la padah study last minit). Hati aku sekarang tenang dan damai. Ibarat dalam hati ada taman.

So, burden yang tinggal cuma nak buat correction FYP. Ikutkan hati aku yang memberontak nie, tak mau aku buat. Tapi markah macam h***m pulak. Kata target sem nie 4.00 (exam jawab tak habis target nak tinggi-tinggi). Eh? Banyak masa lagi. Rileks dulu, enjoy dulu. Dah puas enjoy baru la fikir-fikir nak buat correction.

Lepas habis buat correction and submit hardbound thesis, tunggu je la result keluar nanti macam mana. Kalau ok, thanks to God. Kalau tak, that's what I deserved. Study last minit nak score. Pui!!. Mengikut pemerhatian aku, geng-geng aku telah dapat tawaran kerja, tawaran interview dan tawaran sambung master. Aku? Satu hapa pon tarak. Apa pon tak boleh.

Anyway, kepada yang dah dapat kerja tahniah aku ucapkan. Nanti pandai-pandai la open table. Takkan nak kena bagitau kot? Kepada yang nak sambung, teruskan hasrat murni dan tulus korang. Lepas nie boleh jadi lecturer. Jadi lecturer banyak duit. Banyak duit belanja member.

4 comments: