Thursday, June 24, 2010

Istiadat Pentauliahan Diraja PALAPES IPTA ke-29

Alhamdulillah, walaupun setelah sekaian lama aku menyepi daripada dunia blog ia tidak bermakna aku telah bersara dengan pencen. Aku kini kembali untuk cuba aktif dalam menulis karangan merepek aku.

Tanggal 12 Jun 2010, ia merupakan hari yang paling indah buat warga PALAPES seluruh IPTA di Malaysia di mana segala pahit maung yang telah dilalui sepanjang 3 tahun kini berbaloi apabila skuad senior PALAPES IPTA masing-masing kini ditauliahkan menjadi Leftenan Muda. Dewan Tuanku Syed Putra menjadi saksi kepada cinta kami kepada PALAPES (ye ke?)

Dengan jumlah keseluruhan kadet senior seramai 1100 lebih kurang cam tu la aku pon tak ingat, penat jugak Raja Muda Perlis nak hulur skrol tu satu-satu. Namun berkat latihan rehearsal yang bertubi-tubi, akhirnya upacara penyampain berjalan dengan terpaling lancar (konon-konon la). Lain yang plan, lain pulak yang jadi. Tapi takpa yang penting dapat skrol tu. Tapi memang ada yang lucu sebab ada yang lupa salute, ada yang enset terjatuh kat atas pentas, ada yang jalan robot. Nervous semua askar-askar nie nak amek skrol tu.

Last but not least, tahniah diucapkan kepada mereka yang berjaya ditauliahkan menjadi Leftenan Muda. Diharap dengan pangkat yang baru nie, kita akan lebih bersemangat untuk melindungi negara kita daripada ancaman musuh negara.

Berkhidmat untuk negara,

.......................
(Lt M Mohamad Hafizul B. Tajuddin)
(PALAPES USM)
(^_^)/

p/s: rasa macam ada banyak benda lagi nak cite. huhu

No comments:

Post a Comment