Tuesday, June 22, 2010

Latihan Industri

Alhamdulillah, berkat kerjasama lecturer-lecturer yang mengajar kami selama ini telah berjaya membuatkan kami sedikit bersedia untuk mengahadapi alam pekerjaan yang bakal kami tempuhi lebih kurang setahun daripada sekarang. Ada pahit manis sepajang menjalani latihan industri.

Aku dapat kat sebuah syarikat perunding kat Penang. Apa yang aku buat kat sini aku banyak belajar design tidak kiar sama ada banglo ataupun bilik kecil. Kami lebih ditekankan untuk melukis RC drawing dan segala detailing yang sepatutnya ada dalam sebuah drawing. The new thing is kami belajar camna nak kira loading dengan menggunakan software, camna nak letak piling point, dan banyak lagi.

Tapi kami kurang bernasib baik disebabkan kami masih lagi tidak berpeluang untuk pi site. Kami lebih banyak menghabiskan masa di pejabat membuat drawing, membuat detailing, tengok drama korea, post komen dalam facebook dan borak-borak menghilangkan stress kerja (stress la sangat). Kami masuk pukul 9 dan habis dalam pukul 6. Unfortunately, takda istilah OT untuk kami. Sabtu pon keja. Nak rileks hari Ahad je.

Diharap, kepada yang dapat pi site tu, duit OT belanjalah kami yang tidak ada OT nie. Apa info yang korang dapat masa kat site, janganlah kedek untuk berkongsi dengan kami yang tak pi site nie. Segala kesulitan amat disesali.

Apa pon, 3 weeks left. Gambatte-ne! Lepas nie boleh hang out dengan member balik. Tak sabar rasanya. Oh yeah~ (^_^)/

No comments:

Post a Comment