Thursday, February 3, 2011

Boling

Sebelum cuti raya cina, skul awam ada membuat 1 pertandingan yang dinamakan Sukan Tahunan Awam. Salah satu acara yang dipertandingkan ialah bowling. Haha. Jangan tak tahu, aku memang tak terer main bowling. Competition tu buat kat apa tah nama tempat tu aku tak ingat. Sunway kot? Nak dipendekkan cerita, 1 team 3 orang.

Sebelum real competition, mesti la ada practice dulu. Aku pon mengambil bola bowling, berdiri tegak, mengambil nafas dan menghayun bola tersebut. Sensasi strike dapat aku rasakan dalam diri aku. Aku pon menghayun bola tersebut dengan yakin.

Kebaboom!! (betul ke bunyi pin jatuh camtu?)

Strike!! (aku pon lantas gelak jahat)

Second try...

Strike!! (lagi la aku gelak kuat-kuat)

Tapi tu masa practice je la. Lepas practice. Macam haram!! Nak spare pon susah. Ceh! Silap strategi aku. Patutnya masa practice aku baling ke longkang, last-last baru strike. Ok la jugak. Nie lain pulak yang jadi. Tapi ye la kan. Kalau semua nak strike sapa nak baling ke longkang ye dak? Tak pa. Biarkan aku je yang baling ke longkang. Bila dah gagal strike dan spare, aku mula memikirkan persaraan aku dalam arena bowling nie. Harap tiada yang sedih.

Result?

Of course kami no 1. Tapi no 1 lepas top 10. Nasib la tak last. (-_-")

Sedikit gambar kenangan


No comments:

Post a Comment