Wednesday, February 16, 2011

Cuti semester #1

Last semester break, I have my own trip to K.L with my father for some urgent visit. Ahh. Malas aku nak tulis dalam B.I. Bapak aku nak menziarahi sedara yang meninggal. Rumah orang tu kat Lenggeng. Jadi dengan menggunakan teknik critical path method, aku mendapati perjalanan ke K.L adalah penting sebelum bergerak ke N.9 disebabkan hari yang sudah lewat ketika bertolak daripada Ipoh.

Sampai K.L pon dah pukul 7 malam. Apa lagi, call abang aku suruh dia angkut bawak balik rumah dia. Then besoknya baru pi rumah orang meninggal. Tapi bila sampai dengar cerita orang tu bukan meninggal kat N.9 tapi dekat Kepong kalo tak silap. So, bapak aku ambil kesempatan untuk berjumpa dengan semua adik beradik dia kat K.L dengan N.9.

"Nie mungkin kali penghabisan ayah datang K.L"

Mak ai. Terkejut gak aku dengar mula-mula. Tiba-tiba bapak aku cakap camtu.

Lepas tu, mana je bapak aku nak pi abang aku bawak je. Tak kisah la berapa banyak tol kena berapa banyak minyak kena bayar. Alhamdulillah, semua hajat dia dapat ditunaikan. Takut nanti bila suatu masa dia dah tak bernafas, mula la rasa terkilan la apa la. So selagi masih ada, fulfill la apa yang dia nak. Respect for my brother.

To be continued...

p/s: Agak-agak korang, berapa  umur ayah aku sekarang kalau dia lahir tahun 36. Selamat mengira (^_^)/

No comments:

Post a Comment