Tuesday, October 6, 2009

1 - 0

Tap.. Tap...
Langit yang cerah berubah menjadi mendung.
Hatiku resah...
Baju kat ampaian tak amek lagi...
Kena PT petang pulak tu, pasir tak cari lagi...
Quater final bola sepak bakal berlangsung, kaki pulak bengkak...
Fikiranku serabut, aku celaru...

Ayat-ayat di atas hanyalah tipu helah aku untuk menyedapkan muqaddimah untuk thread kali nie. Apa yang membuatkan aku ceria pada hari ini adalah kerana team bola sepak kami dah menang menentang team Soon To Be Feared. Perlawanan berlangsung dalam keadaan yang penuh dramatik di mana hujan turun tanpa mempedulikan kami yang semakin lenjun. Namun kerana keinginan untuk bermain bola tu membuak-buak, kami teruskan jugak hasrat kami membawa pulang trofi ke skul kita (eh...ada trofi ke?).

Pada separuh masa yang pertama kami banyak menyerang kubu pihak lawan. Ini kerana tak kan kami nak serang kubu sendiri kot? Ek eleh... Banyak percubaan yang tak jadi sebab mereka ada kunci kejayaan yang mampu mengekang pergerakan striker kami. Anda nak tahu apakah kunci kejayaan tersebut? Ianya tidak lain dan tidak bukan lopak air di depan gol mereka. Striker kami bertungkus lumus memerah keringat untuk mencuba menjaringkan gol. Namun usaha mereka sia-sia belaka. Ini kerana apa yang mereka sepak bukanlah bola tetapi air yang tidak sedap untuk diminum.

Namun pada separuh masa kedua, kami menggandakan asakan tetapi masih buntu untuk menjaringkan gol. Setelah beberapa pertukaran dibuat, barulah tuah menyebelahi kami. Selepas aku dikeluarkan, terus je gol. Nampak bebeno aku nie cam spoil jek. Hampeh... Haha... Tapi tak pa, yang penting kami memiliki sebijik gol yang amat berharga. Lebih berharga daripada segunung intan dan selautan permata. Tidak dapat kugambarkan betapa 'happy'nya kami. Gol tersebut merupakan gol kemenangan kami yang hadir pada lewat permainan. Penjaring gol tersebut adalah Fariman (bukan nama penuh). Setakat ini, beliau telah menjaringkan 2 gol untuk pasukan kami. Terima kasih yang tidak terhingga untuk beliau di atas pengorbanan yang dilakukan (pengorbanan ke tu?). Terima kasih juga kepada yang tolong assist bola Fariman tadi tu. Sapa dia tah aku tak ingat pulak.

Tahniah diucapkan di atas kerjasama yang ditunjukkan oleh pemain-pemain Awam 3. Sesungguhnya kita telah layak ke semi-final. Alhamdulillah. Semoga pada match semi-final nanti kita akan menang lagi. InsyaAllah... (^_^)/

No comments:

Post a Comment