Saturday, October 17, 2009

Anthem of my heart

Aku nak share sikit lagu-lagu yang aku minat. Basically aku nie boleh dikatakan seorang yang meminati muzik. Aku nie universal. Kalo lagu tu sedap di dengar oleh telinga aku, boleh layan la tu. Tapi dalam banyak-banyak genre muzik, metal la muzik yang paling aku suka. Antara band-band metal yang aku selalu dengar lagu diorang:

1)Silverstein
2)Atreyu
3)Slipknot
4)A Day To Remember
4)All That Remains
5)Soilwork
6)Spineshank
7)Bullet For My Valentine
8)Mushroomhead
9)Static X
10)Trivium

Sebenarnya ada banyak lagi tapi cukup la setakat tu buat masa nie. Kalo nak list semua dekat 100++ band jugak la. Haha... Kenapa aku suka muzik metal? Sebab muzik diorang powerful. Takda la meleleh cam lagu rock kapak yang boleh buat aku nak tidoq bila aku dengar lagu depa. Lagu metal nie memang boleh buatkan aku semangat pasal muzik diorang memang bertenaga. Daripada lemah longlai aku mampu jadi lelaki yang gagah. Ish... Takda la sampai camtu. Gempak je lebih.

Seperti yang aku kata, aku kan universal. Ada masa aku layan jugak lagu-lagu rock kapak. Tapi takda lagu sampai meleleh jiwang karat tarak hingat punya. Yang ok, aku dengar ja. Indie pon aku layan, alternative. Jangan terkejut, nasyid pon aku dengar jugak. Ingat aku tak layan lagu-lagu agama ke? Tapi kadang-kadang je bila keinsafan hadir dalam diri. Tapi bila keinsafan tu hilang, metal balik la aku.. Haha...

Apa pon masing-masing ada interest sendiri. Yang suka muzik ada, yang tak suka muzik pon ada. Terpulang kepada individu bagaimana mereka memanipulasikan persekitaran dengan kehendak mereka. No pain no gain... (^_^)/

No comments:

Post a Comment