Saturday, October 24, 2009

Viva bagai nak gila

Seminggu sebelum study week memang minggu yang paling busy bagi budak-budak course civil engineering pasal minggu nie la yang membuatkan hampir semua student awam berkampung kat kafe lembaran. Dengan 4 test, 3 assignment, 1 viva. Cukup untuk membuatkan kami sibok tahap gaban. Boleh dikatakan majoriti yang ada kat situ suma muka yang familiar jek. Semua dok kalut nak setelkan design rumah 5 tingkat yang sememangnya membuatkan kami tak tido semalaman. Kalo tido pon dalam sejam dua jek.

Namun, aku dapat rasakan yang abang yang berniaga kat kafe Halim tu pasti tersenyum manis kerana sana ada dia pasti yang lauk kat kedai dia laku ataupon kerana dia terharu dengan sikap kerjasama yang cuba ditonjolkan oleh kami semua. Konon-konon la... Namun makcik kafe pulak tidak berfikir begitu. Mereka pasti terasa penat sebab biasanya tak ramai sangat yang ada kat kafe so dia tak payah buat kerja banyak sangat. Tetapi langit tidak selalunya cerah, mereka terpaksa kerja lebih pada malam tersebut.

Apa yang aku buat?
Aku sampai tertido kat kafe lagi. Patut la member aku kata dia tengok aku dok statik je kat meja tu. Rupanya dah tido dah. Haha... Pastu bila dah bangun, dok tayang pulak muka mamai aku nie kat semua orang. Buat malu jek. Haha

Besok nya pulak hari viva. Tu dia punya ketaq abes takut tak boleh jawab soalan viva yang dr nak tanya sat lagi. Kena pulak dia tanya tapi mulut pulak tak terkata apa yang nak dikata, memang spoil la. Tuhan ja yang tau betapa aku rindu padamu. Eh? Silap. Tuhan je yang tau betapa resah gelisah aku pada masa tersebut. Tapi Alhamdulillah. Soalan yang dr tanya tu tak susah. Dapat jugak la jawab. Haha...

Apa pon, viva dah lepas. Hati aku gembira bagaikan bintang menghiasi langit di kala malam hari. Terasa macam dah habis final exam dah. Padahal tak start lagi pon.

Anyway, terima kasih kepada semua krew yang terlibat terutamanya ahli group aku sebab banyak bantu aku, ajar aku yang mana tak tau dan kerjasama yang telah korang berikan. Tak lupa jugak kepada rakan-rakan yang lain. Seronok tengok semua budak-budak awam gather kat kafe dan buat kerja ramai-ramai. Semoga kita dapat gather camnie lagi di lain masa. Salam... (^_^)/

No comments:

Post a Comment