Wednesday, October 21, 2009

Resipi cinta #1

Apa hal aku asyik post thread jiwang sejak akhir-akhir nie? Tapi tak pa la, aku ada benda sikit nak share dengan korang. Aku ada baca website pasal hal berkasih sayang nie. Jadi aku terfikir untuk kongsi dengan korang tapi telah melaui sedikit modification. Sebab kang aku buat ayat meleleh kaw-kaw punya kang korang tak percaya pulak aku yang post benda-benda camnie. So aku telah modify ayat meleleh tersebut kepada ayat-ayat cinta aku. Haha... Kat bawah nie merupakan resipi cinta. Ia merupakan resipi yang tidak mengenyangkan dimana ia tak boleh dimakan. Tapi ia boleh dirasai dengan hati yang suci.

1. Berfikir
Apa yang penting, korang boleh berfikir. Sebab kalo korang tak boleh berfikir, si dia mesti ingat korang nie gila. Kalo korang dah gila, confirm kena reject. Kalo korang selalu berfikir tentang si dia, korang akan ingin mengenalinya dengan lebih mendalam. Tapi kalo tak berani, takda jugak.

2. Menghormati
First, hormat diri sendiri dulu. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “Apa yang aku hormat dalam diri aku?”. Untuk mendapat perasaan hormat daripada orang lain, bahkan daripada orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”Apa yang aku hormati dalam diri mereka?”. Kalo tak dapat jawapan jugak, tanya je la kat si dia tak pon pi kat kaunter pertanyaan.

3. Memberi
Jika korang nak merasa perasaan dicintai, korang harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Persamaan ini adalah berkadar langsung dimana semakin banyak cinta korang beri, semakin banyak yang akan korang terima. Tapi kadang-kadang, lagi banyak duit yang korang beri, lagi banyak cinta yang datang. Tapi bukan cinta kat korang la, cinta kat duit korang.

4. Persahabatan
Selalunya cinta akan bermula daripada mata. Usha sikit punya lama baru turun ke hati. Daripada hati berputik rasa cinta. Kemudian akan wujud satu perasaan untuk mengenali dan wujudlah persahabatan. Persahabatan nie macam tanah. Korang kena tanam benih cinta dulu. Pastu kena la letak baja dan air. Tapi jangan boh air dan baja kat si dia pulak. Kena smackdown pulak kang.

5. Sentuhan
Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang kuat. Tak bermaksud semakin banyak korang menyentuh si dia, semakin cinta korang kat dia. Tapi perkara sebaliknya mungkin berlaku dimana semakin banyak korang menyentuh si dia, semakin banyak pelempang yang korang dapat.

Setakat ini sahaja buat masa ini. Nantikan episod yang akan datang. (^_^)/

2 comments:

  1. xsangka hg ni sentimental jiwang karat toi.. hahahahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha... aku post thread nie scr x sngaja jek

    ReplyDelete