Friday, July 16, 2010

XFX HD4890

Alhamdulillah, berkat kesabaran dan rezeki yang dikurniakan kepada aku, aku telah mampu untuk upgrade PC aku. Recently aku telah membeli beberapa komponen PC yang aku beli dengan harga yang murah sedikit (sebab takut tak cukup budget). Antaranya ialah grafik kad XFX HD4890 (second hand). Ini adalah grafik kad kedua paling power dalam siri ati radeon HD4xxx series. Kad nie kuat consume power, kuat generate heat. Nasib dia tak boleh makan, kalo dia kuat makan susah aku nak bagi nafkah kat dia.
Walaupun sekarang nie ATI Radeon HD5xxx series dah feymes dengan feature yang superb, namun aku still tak mampu nak pakai lagi. Jadi, aku berpijak di bumi yang nyata. Ada duit nanti tukar la lagi. Hahaha (habis lagi duit aku). Kad nie mempunyai Core Clock 850MHz dan Memory Clock 975MHz. Dilengkapi dengan memori GDDR5 dan 1Gb memori. Buat masa nie, aku mampu untuk 'max out' resolution di mana aku boleh main game dengan high setting. Overcloking grafik kad nie, aku tak try lagi. Running dengan stock speed dah memadai.
Sedikit gambar sekadar hiasan

No comments:

Post a Comment